Wszystko w Twoich rękach!
Zawalcz o władzę nad Ankh-Morpork!
Designer
Martin Wallace
Wydanie
Polska
159.95 
Sugerowana cena detaliczna:

Ankhius et Morporkia

Witajcie w Ankh – Morpork! Największym, najbardziej cuchnącym i najbardziej… interesującym mieście Świata Dysku! Rządzący miastem patrycjusz i tyran – Lord Vetinari zaginął w tajemniczych okolicznościach, a zdezorientowani mieszkańcy oczekują na wyłonienie nowego przywódcy. Czy władzę przejmie któryś z możnych Lordów, czy też może lud z radością powita restaurację monarchii, wierząc że nowy Król zaprowadzi ład i porządek? A może absencja Vetinariego to tylko fortel, aby jego szpiedzy mogli krążyć po całym mieście badając lojalność mieszkańców w celu umocnienia władzy Patrycjusza podczas jego tymczasowej nieobecności?

Opis gry

Ankh-Morpork to gra planszowa o prostych zasadach i… skomplikowanych relacjach. Każdy gracz (od dwóch do czterech osób) będzie próbował zrealizować własną drogę do zwycięstwa, właściwą dla roli wylosowanej na początku rozgrywki. Cele graczy będą tajne i często przeciwstawne, przez co każda partia będzie miała pełny emocji i niepowtarzalny przebieg.

W swojej turze gracz zagrywa kartę, wykonuje zapisane na niej akcje (co może wywołać zagranie kolejnych kart), a następnie dobiera karty z talii, tak by znów mieć ich pięć na ręce. To samo robi następny gracz w swojej turze, itd.

Gra toczy się do momentu, aż któryś gracz ogłosi, że wykonał swoje tajne warunki zwycięstwa; bądź gdy talia kart skończy się. Każdy gracz będzie próbował zrealizować własne warunki zwycięstwa (np. zaprowadzić w mieście porządek albo wprost przeciwnie…), właściwe dla roli wylosowanej na początku rozgrywki. Gracze będą chcieli więc utrzymać swoje role w tajemnicy, odkrywając za razem cele przeciwników – tak by przewidzieć ich plany i nie dać się wyprzedzić w walce o władzę nad pogrążonym w chaosie Ankh – Morpork.

W pudełku gry znajdują się: kartonowa plansza, sto trzydzieści dwie karty, siedemdziesiąt dziewięć drewnianych znaczników, arkusz kartonowych pieniędzy, książeczka zasad, cztery karty pomocy dla graczy i dwunastościenna kostka.

Informacje o grze:

2-4
60+
14+

Zawartość pudełka:

  • 1 plansza,
  • 4zestawy po 12 pionków agentów,
  • 4 zestawy po 6 budynków,
  • 4 pionki demonów,
  • 3 pionki trolli,
  • 12 znaczników niepokoju,
  • 1 kostka dwunastościenna,
  • 35 srebrnych monet o wartości 1 każda,
  • 17 złotych monet o wartości 5 każda,
  • 4 Karty Pomocy Gracza,
  • 12 Kart Zdarzeń Losowych,
  • 7 Kart Tożsamości,
  • 12 Kart Dzielnic,
  • 48 Kart Akcji z zielonym obramowaniem,
  • 53 Karty Akcji z brązowym obramowaniem.

Multimedia

Zobacz, jak wyglądają wszystkie elementy gry w pełnej krasie.

Opinie o grze

Zobacz, co o grze powiedzieli gracze, komentatorzy oraz twórcy.
ŚREDNIA
8.7
OCENA
Maciej "Avril" Matuszewski
Czy grę pokochają ludzie niezaznajomieni z uniwersum Terry’ego Pratchett’a? Otóż tak. Może nie w takim samym stopniu jak jego miłośnicy, ale miałem okazję zagrać z wieloma „dyskowymi” amatorami i im również gra przypadła do gustu.
8/10
Kasia (Planszówki we dwoje)
Muszę przyznać, że cała gra jest porządnie i estetycznie wykonana, grafiki są bardzo ładne, a znaczniki wygodne w użyciu. Na plus zasługują też karty pomocy, które ułatwiają grę zwłaszcza początkującym, ale i później nieraz się przydają. Są funkcjonalne i przejrzyste.
9/10
Magdalena Walczak-Grudzka
Ale tylko po partii w Świat Dysku: Ankh-Morpork padają z moich ust słowa: „kurde, ale ta gra jest jednak dobra” – z nutą zaskoczenia i radości, tak jakbym z każdą rozgrywką, wciąż odkrywała ją na nowo. A to moim zdaniem jest najlepsza rekomendacja.
9/10