Rodowe waśnie przeradzają się w bratobójcze starcia
Brytanię zżerają wewnętrzne konflikty, żyzna ziemia krwawi, a anglosaskie królestwa nie potrafią zasnąć, gdy na horyzoncie migocze wizja władzy.
Designer
Lew Sołowiej
Status
Przedsprzedaż
Wydanie
Polskie, Angielskie, Niemieckie, Francuskie, Hiszpańskie, Włoskie

Wspaniala rozgrywka strategiczna

Brytania. Rok 796. Król Mercji Offa, obecny Bretwalda, odpływa w ostatni sen, pozostawiając silnego spadkobiercę. Jednak świadomość wielkości przysłania dziedzicowi to, co dzieje się poza tronową salą. Wyspę zżerają wewnętrzne konflikty, żyzna ziemia krwawi, a pozostałe anglosaskie królestwa nie potrafią zasnąć, gdy na horyzoncie migocze wizja władzy.

Rodowe waśnie raptem przeradzają się w bratobójcze starcia. Czterech monarchów walczy o najwyższą godność. Jedynie jeden przybierze miano Bretwalda, Władcy Brytanii. 

Tylko, czy któremuś z nich uda się zapanować nad Heptarchią nim w wyspę uderzy nawałnica żelaza i furia północy…

Asymetryczne frakcje wczesnośredniowiecznej Brytanii
Mechanika silnie osadzona w historycznych realiach
Unikatowa oprawa graficzna inspirowana Księgą z Kells
Różnorodne drogi do zwycięstwa

Opis gry

Bretwalda to gra dla 1 do 4 graczy, rozgrywająca się na przestrzeni 2 godzin. Każdy gracz przejmuje dowodzenie nad 1 z 4 królestw Heptarchii. Każde z nich ma unikatowych przywódców oraz zdolności. Aby stać się Bretwaldą gracze muszą przejąć kontrolę nad kluczowymi obszarami na planszy, wypełniać Kroniki (realizować tajne cele) oraz budować opactwa.

Gra polega na naprzemiennym wykonywaniu 2 z 4 dostępnych akcji w jednej rundzie (Porze Roku) : Zbiory, Rozwój, Fyrd (mobilizacja) oraz Ruch. Zanim gracze rozpoczną podejmowanie działań, na początku każdej Pory Roku losowana jest karta wydarzenia, zaś w lecie i na jesień armie Danów i niezależnych królestw mogą się poruszyć, zaatakować i odebrać graczom kontrolę nad obszarem.

Bretwalda rozgrywa się w maksymalnie 12 rundach (Porach Roku). Co sprawia, że każda podjęta przez gracza decyzja niesie za sobą ogromne konsekwencje. Niewystarczające podatki oznaczają brak środków na rozwój królestwa i na okup dla najeźdźców. Słabe Zbiory sprawią, że wojownicy zaczynają dezerterować. Wymiana towarów i zawarte sojusze są rozwiązaniami chwilowymi, a jedynie chwalebne podboje mogą doprowadzić do zwycięstwa.

Informacje o grze:

90-120
14+

Multimedia

Zobacz, jak wyglądają wszystkie elementy gry w pełnej krasie.

Galeria gry

Przeglądaj zdjęcia z gry, zbliżenia elementów, pionków, szczegóły planszy.

Opinie o grze

Zobacz, co o grze powiedzieli gracze, komentatorzy oraz twórcy.
ŚREDNIA
8.0
OCENA
Konrad "Zaku" Pojmański
Naprawdę świetna rywalizacyjna gra maniaków historii średniowiecza.
8/10
Sofi
Nie ocenia się rzeczy po wyglądzie, ale w tym wypadku nie sposób nie zachwycić się wyglądem i jakością wykonania gry - najładniejsza jaką do tej pory widziałam!
10/10
Bayushi Sezaru
Wielkie plusy za mapę i komponenty: przepiękne i bardzo klimatyczne!
7/10
Si Curtis
Nie jestem graczem wojennym, ale bawiłem się świetnie. Gra ma kilka znakomitych mechanik budowania silnika.
7/10