Nierządem Polska stoi!
Wewnętrzny konflikt magnackich rodów w przededniu rozbiorów.
Designer
Martin Wallace
Status
Nakład wyczerpany
Wydanie
Polska
179.00 
Sugerowana cena detaliczna:

Twoja będzie Rzeczpospolita!

„Nierządem Polska stoi” – nieźle ktoś powiedział;
Lecz drugi odpowiedział, że nierządem zginie.
Pan Bóg nas ma jak błaznów. I to prawdy blisko,
Że między ludźmi Polak jest Boże igrzysko.

Unikatowa rywalizacja między graczami i przeciwko grze
Temat ściśle związany z mechanikami
Niewymuszony element edukacyjny

Opis gry

Gra obejmuje dzieje I Rzeczpospolitej od czasu panowania dynastii Jagiellonów i wojen z Zakonem Krzyżackim, aż po rozbiory Polski w XVIII wieku.

 

Boże Igrzysko zostało zaprojektowane dla trzech graczy, lecz posiada również wariant dla czterech osób. Każdy z graczy wciela się w rolę przywódcy jednej z głównych familii magnackich tamtych czasów. Biały kolor odpowiada rodowi Radziwiłłów (herbu Trąby), czerwony odpowiada Sapiehom (herbu Lis), niebieski Potockim (herbu Piława), a żółty rodowi Leszczyńskich (herbu Wieniawa). Podczas rozgrywki gracze będą musieli szukać kompromisu pomiędzy interesem własnego rodu, a interesem całej Rzeczpospolitej.

 

Rozgrywka trwa cztery tury, każda z nich jest podzielona na kilka etapów i faz. W każdej turze Rzeczpospolita będzie zmagała się z ościennymi państwami, które będą próbowały dokonać na nią inwazji. Północnym granicom Polski zagrażać będzie Zakon Krzyżacki, później Szwedzi, a na końcu zachłanni Prusacy. Z północnego wschodu grozić będzie coraz większa potęga Rosji. Z południowego wschodu będą nadchodzić nieujarzmieni Tatarzy. By z nimi walczyć, gracze będą mogli posiłkować się wojskami kozackimi, te jednak skore są do buntu. Na południu rozpościera się muzułmańska potęga Imperium Otomańskiego. Za wojnę z niewiernymi, graczy czeka największa chwała, będą mogli oni nawet iść na odsiecz Wiednia. Ostatnie ościenne mocarstwo – Imperium Habsburgów – na początku gry zachowuje pozorną neutralność, jednak próbuje zdominować Rzeczypospolitą politycznie. W ostatniej turze Habsburgowie ściągają jednak białe rękawiczki i przyłączają się do Rosji i Prus w celu rozebrania Polski.

Informacje o grze:

3-4
90+
14+
Zawartość pudełka:
  • instrukcja,
  • 4 karty pomocy,
  • plansza,
  • 48 żetonów wpływów(4komplety po 12 żetonów w kolorze białym, czerwonym, niebieskim i żółtym),
  • 32 żetony wojsk prywatnych – 4 komplety po 8 żetonów (4 piechoty, 3 kawalerii, 1 artylerii) w kolorze białym, czerwonym, niebieskim i żółtym,
  • 2 żetony wojsk kozackich (2 kawalerii) w kolorze jasnobrązowym,
  • 9 żetonów wojsk królewskich (4 piechoty, 4 kawalerii, 1 artylerii) w kolorze złotym,
  • 80 kostek graczy – 4 komplety po 20 kostek w kolorze białym, czerwonym, niebieskim i żółtym,
  • 12 kostek króla w kolorze złotym,
  • 125 kostek wrogów – 25 czarnych, 25 zielonych, 25 brązowych, 30 pomarańczowych, 20 fioletowych,
  • 64 dyski graczy – 4 komplety po 16 dysków w kolorze białym, czerwonym, niebieskim i żółtym,
  • 1 duży dysk traktatu w kolorze złotym,
  • 5 dużych dysków zamożności posiadłości w kolorze czarnym,
  • 2 duże dyski miast w kolorze szarym,
  • 8 dysków zarządców w kolorze szarym,
  • 2 piony w kolorze czarnym,
  • Buława hetmańska,
  • 10 habsburskich znaczników wpływów w kolorze fioletowym,
  • 29 żetonów złotych o nominale 1
  • 31 żetonów złotych o nominale 5,
  • 4 sześciościenne kostki do gry (k6)

Multimedia

Zobacz, jak wyglądają wszystkie elementy gry w pełnej krasie.

Opinie o grze

Zobacz, co o grze powiedzieli gracze, komentatorzy oraz twórcy.
ŚREDNIA
8.5
OCENA
Paweł 'Szept' Furman
Boże Igrzysko to jedna z tych gier, w których fabuła nie jest tylko dodatkiem do mechaniki. Tutaj to rozwiązania mechaniczne są podyktowane potrzebą współgrania z tematyką gry. Wallace'owi znakomicie udało się pogodzić oba aspekty do tego stopnia, że w trakcie zabawy nie ma wrażenia sztuczności, bądź zbędności pewnych działań.
8/10
Grzegorz Chojnacki
Gra wciąga, wciąga na długie godziny. Negocjacje przeradzają się w otwartą rywalizację, a Rzeczpospolita tonie w ramionach wrogów. Szczerze polecam wszystkim fanom historii nowożytnej, domorosłym strategom i tym, którzy zawsze marzyli by Nasze dzieje potoczyły się troszkę inaczej.
9/10